Monitor CRT - trudny wybór...
adam
2005-06-05 15:42:45 UTC
Witajcie

Finalnie okazało się, że potrzebuję wymiany monitora. Chcę "przesiąść" się z
mojej leciwej Nokii Trinitron, która ma swoje mankamenty na coś nowego ale
dobrego. Celuję w rozmiar 19" ale ostatecznie mogę pozostać przy 17".
Archiwum przestudiowałem ale chyba warto podejść do tematu raz jeszcze
ponieważ LCD coraz bardziej spychają z rynku technologię CRT i już dzisiaj
trudno jest znaleźć duży wybór - w tej sytuacji ceny też wyglądają
zdecydowanie inaczej niż np. przed rokiem.

Na pierwszy rzut oka znalazłem takie oto modele:
Mitsubishi DIAMONDTRON NF GATEWAY VX 920
NEC MultiSync FE770 lub FE990

Czy ktoś mógłby powiedzieć coś o moim wstępnym wyborze lub polecić coś
innego ? Przeznaczenie - oczywiście obróbka fotografii cyfrowych, mój obecny
monitor nie sprawdza się kompletnie. Mam spore problemy z konwersją RAW ->
jpeg, po prostu za mało widać niuansów, a nie jestem w stanie go sensownie
"skalibrować". Wycisnąłem co się da i koniec, ma już swoje lata.

Czy w cenie 500 - 800 zł można wogóle coś sensownego 17 - 19" kupić ? Może
używany ? Na co zwracać uwagę ? Może ktoś przechodził przez ten temat w
ostatnich tygodniach i zechce coś skrobnąć ?

adam
Gamling [Krak]
2005-06-05 15:55:37 UTC
Witaj, ja nie tak dawno kupilem "polizingowy" Eizo FlexScan F931 21'
kosztowal mnie 500 z³ i jestem z niego bardzo zadowolony. Taki monitor
trzeba jednak najlepiej zobaczyc i sprawdzic przed zakupem. Wczesniej mialem
Samsunga 755 DF 17' i roznica miedzy nimi jest naprawde duza i nie tylko w
wielkosci.

Pozdr.
adam
2005-06-05 16:12:35 UTC
Użytkownik "Gamling [Krak]" napisał
Post by Gamling [Krak]
Witaj, ja nie tak dawno kupilem "polizingowy" Eizo FlexScan F931 21'
kosztowal mnie 500 zł i jestem z niego bardzo zadowolony. Taki monitor
trzeba jednak najlepiej zobaczyc i sprawdzic przed zakupem.
No właśnie - biorę pod uwagę używane ale na razie nie trafiłem na nic
sensownego w moich okolicach (Wa-wa).
Post by Gamling [Krak]
Wczesniej mialem
Samsunga 755 DF 17' i roznica miedzy nimi jest naprawde duza i nie tylko w
wielkosci.
Jak go przetestowałeś ? Podglądałeś ustawienia ? Czy trzeba uważać na jakieś
szczególne cechy - np. kontrast lub jasność na maks = trzymać się od tego z
daleka ?

adam
Czarek Gorzeński
2005-06-05 16:17:55 UTC
Post by Gamling [Krak]
[...]
Witaj,

popatrz na ofertę
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1086871 . Może
znajdziesz coś ciekawego. Sam kupiłem monitor Sony E530 u tego
sprzedawcy i mogę z czystym sumieniem polecić zarówno sprzedającego jak
i towar.

Pozdrawiam

Czarek Gorzeński
2005-06-05 16:32:30 UTC
Post by Gamling [Krak]
Witaj, ja nie tak dawno kupilem "polizingowy" Eizo FlexScan F931 21'
No w³a¶nie - biorê pod uwagê u¿ywane ale na razie nie trafi³em na nic
sensownego w moich okolicach (Wa-wa).
Kup IIYAMA 454, nowy le¿ak magazynowy cena oko³o 900 -1000 z³, znacznie
lepszy od LCD . Mówimy oczywi¶cie grafice, zdjeciach. 19``. Šwietne
mozliwo¶ci ustawieñ.
Nowy kosztuje 1700 z³.
LCD porównywalny to oko³o 4-5tys. z³.
W W-wie te¿ mo¿na , kupiæ.

Marek
adam
2005-06-05 16:58:29 UTC
Użytkownik "a" napisał
Kup IIYAMA 454, nowy leżak magazynowy cena około 900 -1000 zł, znacznie
lepszy od LCD . Mówimy oczywiście grafice, zdjeciach. 19``. Świetne
mozliwości ustawień.
Nowy kosztuje 1700 zł.
LCD porównywalny to około 4-5tys. zł.
Ale ja własnie nie chcę LCD : )
Cena za Iiyamę na poziomie 1000 zł to nie jest chyba zbyt dobry pomysł -
wspomniane na poczatku wątku Mitsubishi i NEC to 500 - 700 zł, równiez za
nowe.

adam
2005-06-05 17:17:19 UTC
Ale ja w³asnie nie chcê LCD : )
Ok, przecie¿ do grafiki, zdjêæ w cenie poni¿ej 4 tys. brak porównywalnego
monitora,
ale nie mo¿esz porównywaæ IIYAMY 454 z GATEWAY VX 920 ani NEC 770
s± to monitory z ni¿szej pó³ki i dlatego s± tañsze. Warto kupiæ lepszy.
Porównaj parametry, podam jeden IIYAMY
Szeroko¶æ pasma wizyjnego 345 MHz
Pozosta³ym 2 daleko do tego.
Ja te¿ mia³em taki dylemat w grudniu, wybra³em IIYAME rewelacja przy necach,
gatewayach etc.
Oczywi¶cie, w tym przedziale cenowym.
Marek
2005-06-05 17:31:30 UTC
Ale ja w³asnie nie chcê LCD : )
Poszukaj, allegro 930 z³ j zap³aci³em 1030 w grudniu.
Marek
adam
2005-06-05 18:02:31 UTC
Użytkownik "a" napisał
Ok, przecież do grafiki, zdjęć w cenie poniżej 4 tys. brak porównywalnego
monitora,
ale nie możesz porównywać IIYAMY 454 z GATEWAY VX 920 ani NEC 770
są to monitory z niższej półki i dlatego są tańsze. Warto kupić lepszy.
Porównaj parametry, podam jeden IIYAMY
Szerokość pasma wizyjnego 345 MHz
Pozostałym 2 daleko do tego.
Ja też miałem taki dylemat w grudniu, wybrałem IIYAME rewelacja przy
necach,
gatewayach etc.
Acha, zaczynam rozumieć - szerokość pasma to najistotniejszy parametr ? On
się przekłada na częstotliwość odświeżania ?
Dotąd tylko ten parametr brałem pod uwagę i tak sobie myślę, że akurat w
przypadku Mitsubishi i 19" z 1600x1200 i częstotliwością odświeżania na
poziomie 75Hz to chyba niezbyt dobry pomysł.
A już tak - 1280x1024 @ 55 do 66 Hz w NECU to raczej sobie nie wyobrażam.
Dla mnie granica to 85Hz - tak chodzi mi Nokia i jest OK, poniżej zaczyna
męczyć.

I tak dla porządku:
szerokość pasma wizyjnego = maksymalne pasmo przenoszenia ?

adam
2005-06-05 18:23:59 UTC
Dot±d tylko ten parametr bra³em pod uwagê i tak sobie my¶lê, ¿e akurat w
przypadku Mitsubishi i 19" z 1600x1200 i czêstotliwo¶ci± od¶wie¿ania na
poziomie 75Hz to chyba niezbyt dobry pomys³.
W³a¶nie, jeste¶ na dobrej drodze, ale wybierz sam. Poszukaj, kup nawet to co
planujesz ale ¶wiadomie znaj±c plusy i minusy. Ten mój monitor to le¿ak
magazynowy,
gwarancja 1 rok.
szeroko¶æ pasma wizyjnego = maksymalne pasmo przenoszenia ?
Tak, im wiêksza tym lepiej, wtedy w rozdzielczo¶ci 1600-1200 masz 100 Hz a
nie 75.
Ale nie nale¿y tak siê bombardowaæ i ustawiaæ np. przy 1280 x 1024 / max.
120 Hz . Po co ?
Szukaj±c monitora w sieci te¿ mia³em takie dylematy. Wybierz, SprawdŒ
Dok³adnie, kup.

Marek
2005-06-05 18:48:36 UTC
Post by a
planujesz ale ¶wiadomie znaj±c plusy i minusy. Ten mój monitor to le¿ak
magazynowy,
gwarancja 1 rok.
Ale pamiêtaj, sprawdŒ dok³adnie przed kupnem.
Bo parametry, parametrami a Ty masz kupiæ dobry monitor.

Marek
Gamling [Krak]
2005-06-05 21:23:47 UTC
Jak go przetestowa³e¶ ? Podgl±da³e¶ ustawienia ? Czy trzeba uwa¿aæ na
jakie¶
szczególne cechy - np. kontrast lub jasno¶æ na maks = trzymaæ siê od tego
daleka ?
najlepiej miec ze soba nokia monitor test i odpalic na testowanym monitorze.
Potem przyjrzyj sie dokladnie temu co monitor wyswietla na calej
powierzchni, czy nie ma miejscowych nieostrosci, spadku kontrastu i innych
wad w rodzaju przebarwien. Zwroc tez uwage czy nie jest wypalony zbyt mocno.
Sam nie znam sie na tym jakos super, ale to chyba najwazniejsze.

Pozdr.
Juanito
2005-06-05 17:30:56 UTC
Post by adam
[...]
Polecam bezapelacyjnie Samsung SyncMaster 959 NF (19") tylko radzę sie
pospieszyć. Cena ok. 1000 PLN. Oczywiście nowy.

Juanitos
2005-06-05 17:43:28 UTC
Polecam bezapelacyjnie Samsung SyncMaster 959 NF (19") tylko radzê sie
pospieszyæ. Cena ok. 1000 PLN. Oczywi¶cie nowy.
Ja nie polecam bezapelacyjnie, tylko radzê na zimno porównac parametry.
Ju¿ bli¿szy IIYAMY, ale przep³aci³e¶ !

Ma gorsze parametry porównaj
http://www.iiyama.pl/default.asp?SID=&NAV=236&DOC=0&PAGE=0&PARAMS=DATASHEET&PARAMS2=0&PCAT=1&PTUBE=&PROD=448&SPCAREA=
http://www.isklep.net/index.php?main_page=product_info&products_id=1703
Odchylanie, pasmo przenoszenia ...........
Dlaczego namawiam do tego a nie innego , poniewa¿ oczy ma siê tylko jedne i
raz dane.
Monitor nale¿y kupiæ maksymalnie dobry na jaki Ciê staæ, pomijam potrzeby
zawodowe bo one
generuj± jeszcze lepszy sprzêt.

Marek
Juanito
2005-06-05 17:59:40 UTC
Post by Juanito
Polecam bezapelacyjnie Samsung SyncMaster 959 NF (19") tylko radzę sie
pospieszyć. Cena ok. 1000 PLN. Oczywiście nowy.
Ja nie polecam bezapelacyjnie, tylko radzę na zimno porównac parametry.
Już bliższy IIYAMY, ale przepłaciłeś !
Parametry a powtarzalność produkcji to zupełnie różne problemy. Stosuje
monitory Samsunga od 20 lat i nie maja sobie równych. Firma , którą byłeś
uprzejmie wymienić dorównuje jakością LG...

Juanitos
2005-06-05 18:17:38 UTC
Firma , któr± by³e¶
uprzejmie wymieniæ (IIYAMA) dorównuje jako¶ci± LG...
No to mnie zaskoczy³e¶, bo faktycznie tych monitorów nie ma
w sklepach komputerowych, za drogie.
Czyli analogicznie LCD-ki Samsunga s± lepsze od Iiyamy ? Zgadza siê ?
Dodam wiêcej Twój Samsung nawet robi je w znacznie ni¿szej cenie, nawet
o 50 %

A argument
"Stosuje monitory Samsunga od 20 lat i nie maja sobie równych"
zupe³nie mnie przekona³", jest bardzo merytoryczny i taki konkretny
technicznie.

Kapitulujê, przekona³e¶ mnie, nastepny monitor jaki sobie kupiê bêdzie
bli¿szy
idea³owi -Samsumg- czyli kupiê Eizo LCD.
Potem to ju¿ tylko Samsung.

Orygina³ z Ciebie, a naprawdê tak uwa¿asz ? Czy przywi±zujesz siê do marki ?

Marek
2005-06-05 18:27:32 UTC
Post by a
Orygina³ z Ciebie, a naprawdê tak uwa¿asz ? Czy przywi±zujesz siê do marki ?
Ale zmieñcie ( zmieñmy) grupê na pl.cos tam pecety lub monitory.
Tam udziel± lepszej odpowiedzi.
Finito
Marek
Juanito
2005-06-05 18:34:38 UTC
U?ytkownik "a" <***@_o2_.pl> napisa? w wiadomo?ci news:d7vfto$9se$***@nemesis.news.tpi.pl...
"Stosuje monitory Samsunga od 20 lat i nie maja sobie równych" zupełnie
mnie przekonał", jest bardzo merytoryczny i taki konkretny
technicznie.

Jest Samsung na "rynek" AGD i RTV i jest Samsung na rynek komputerowy. Cały
postęp jaki miał miejsce w monitorach kineskopowych a potem LCD zawdzięczamy
tylko tej Firmie. Ja siedzę w branży od 35 lat i trudno mi nawet dyskutować
na temat kontroli jakości tej Firmy i innych rzeczach zupełnie
niezrozumiałych dla normalnego użytkownika, który chce mieć dobry monitor.
Mnie nie bierze marketing. Jeden z moich monitorów ma już 14 latek,cały
wypukły, nadal pracuje i ma 160 Hz odświeżania. Wtedy, 14 lat temu, np.
Philips miał 65 Hz w porywach... Za bardzo dobry monitor dla potrzeb grafiki
trzeba dzisiaj dać ok. 15 tyś PLN, więc ten za 1000 PLN jest może tylko
trochę gorszy. Różnica w cenie to cena snobizmu i niewiedzy. Amen.

Juanitos

ps. i szkoda czasu na przepychanki. Było pytanie o monitor i była odpowiedź.
I o to chyba chodziło...
Janko Muzykant
2005-06-05 18:52:37 UTC
[...]
Tak? To dlaczego piszesz ''Firma'' z dużej litery? I jakoś nie chce mi
się wierzyć, by Samsung jedynie rozwijał tę technologię...
Jeden z moich monitorów ma już
14 latek,cały wypukły, nadal pracuje i ma 160 Hz odświeżania. Wtedy, 14
lat temu, np. Philips miał 65 Hz w porywach...
Po co to 160Hz? Kto to widzi? I jak bardzo spada wtedy ostrość? (bo
spada z pewnością mocno).

Żeby nie było - sam używam Samsungów od dawna bo są dobre ale nie
wszystkie. I nie przekraczam nigdy 85Hz bo obraz robi się mniej ostry co
w sumie fatalnie wpływa na oczy (tak przy okazji - komfortowa
częstotliwość odświeżania to funkcja warunków oświetleniowych wielkości
ekranu, w szczególnych przypadkach może zejść do 75 HZ, przy bardzo
jasnych pomieszczeniach powinna wzrosnąć do 100 Hz).
--
pozdrawia Adam
muzyka, foto: http://ckmedia.pl/~jankomuzykant/
2005-06-05 19:07:34 UTC
14 latek,ca³y wypuk³y, nadal pracuje i ma 160 Hz od¶wie¿ania. Wtedy, 14
lat temu, np. Philips mia³ 65 Hz w porywach...
Po co to 160Hz? Kto to widzi? I jak bardzo spada wtedy ostro¶æ? (bo
spada z pewno¶ci± mocno).
A spada w sposób olbrzymi, np w tym moim 454 najlepsza, jak w wiekszo¶ci,
jest przy 85Hz potem powoli spada a przy (1024/768) 150 jest z³a.

Im > czêstotliwo¶æ tym wiêcej uderzêñ (od¶wierzeñ ekranu) czyli sami siebie
napromieniujemy. A przy 160/35 lat mo¿na za¶wieciæ.

Marek
Juanito
2005-06-05 19:23:16 UTC
Im > częstotliwość tym więcej uderzęń (odświerzeń ekranu) czyli sami
siebie
napromieniujemy. A przy 160/35 lat można zaświecić.
No miałem już nie pisać, ale się nie da... O czym chłopie mówisz ? Piszesz
na grupę ludzi i powinieneś zakładać, że mogą się trafić różne typy z
dziwnym wykształceniem, które takich bzdetów nie trawią. Odpuść, to osobna
dziedzina wiedzy. To zaczyna przypominać podawanie płynu Lugola w odpowiedzi
na Czernobyl...

Juanitos
karlos
2005-06-06 17:08:45 UTC
Post by a
A spada w sposób olbrzymi, np w tym moim 454 najlepsza, jak w wiekszo¶ci,
jest przy 85Hz potem powoli spada a przy (1024/768) 150 jest z³a.
ano spada, ale zastanow sie czego to moze byc jeszcze wina??
nikt nie wspomnial w calym watku o karcie graficznej, w ktorej czesto na
wyjsciu montowany jest dupny filtr LC, ktory obcina gorne pasmo i stad
najczesciej mamy mydlo przy wiekszych hercach
poza tym monitor monitorowi nierowny
mam w domu 2 szajsungi 959NF i 757NF z obu jestem zadowolony,
ale musze przyznac, ze IIYAM'a robi bardzo dobre monitory zarowno CRT jak i
LCD
Post by a
Im > czêstotliwo¶æ tym wiêcej uderzêñ (od¶wierzeñ ekranu) czyli sami siebie
napromieniujemy. A przy 160/35 lat mo¿na za¶wieciæ.
no to juz troche fantazja poleciales :)

2005-06-06 18:15:37 UTC
Post by karlos
wyjsciu montowany jest dupny filtr LC, ktory obcina gorne pasmo i stad
A kartê mam star± ale jeszcze chyba niez³a GeForce FX 5200.
Post by karlos
Post by a
napromieniujemy. A przy 160/35 lat mo¿na za¶wieciæ.
no to juz troche fantazja poleciales :)
Rozpêdzi³em siê faktycznie odrobinê.

Marek
===============
Juanito
2005-06-05 19:17:11 UTC
Post by Janko Muzykant
Tak? To dlaczego piszesz ''Firma'' z dużej litery? I jakoś nie chce mi
się wierzyć, by Samsung jedynie rozwijał tę technologię...
Janku Muzykancie ! Na wstępie zaznaczam, że w sprawach obrazowania jesteś
moim Guru. Bezapelacyjnie. Dlatego, az nie śmiem dyskutować. Ale rzecz
dotyczt czasów, których możesz niezbyt dobrze pamiętać. Zatem uwierz mi na
słowo. Byłem w tych zakładach zanim ktokolwiek w PRL o nich słyszał. To
przede wszystkim wielkie zakłady zbrojeniowe, które mają nieprawdopodobnych
liderów. W porę wyczuli, że robienie czołgów "ślepych" po zmierzchu to nie
najlepszy pomysł. Wtedy rzucili się na noltoiwzory i lampy obrazowe.
Wsadzili ogromne pieniądze, ale jeszce większe wyjęli... Potem, wszyscy na
świecie pukali się w czoło kiedy inwestowali miliardy dlolarów w ekrany LCD.
Dopiero potem weszli w spółkę z Philipsem i tak właściwie wszystko co mamy
na rynku pochodzi od tych dwóch producentów. Nie wspomnę o najlepszych na
świecie pamięciach. Mądra, dobrze kierowana Firma przez ludzi z wyobraźnią.
Post by Janko Muzykant
Po co to 160Hz? Kto to widzi? I jak bardzo spada wtedy ostrość? (bo >
spada z pewnością mocno).
Kto to widzi ? Jako człowiek, odbiorca pośredni prawdopodobnie nikt. Piszę
nikt, bo są wyjątki. Natomiast badania przewodnictwa nerwowu wzrokowego
wykazały wrażliwość nawet na odświeżanie 200Hz i wyżej. I nie tylko takie
własności ma tarczka nerwu wzrokowego. Nawet skóra odbiera takie
szybkozmienne impulsy świtlne. Amerykańska norma wojskowa mówi, że
świetlówki mozna stosować jedynie w przejściach podziemnych rzadko
stosowanyc. Świetlówki powoduję bowiem nowotwory skóry ( i wszystkie lampy
wyładowcze). Oczywiście, w kineskopach ostrość musi spadać. Dlatego
prawdziwy komfort daje wyłącznie LCD, no ale tam jest inna zasada działania.
Post by Janko Muzykant
[...]
Oczywiście tak. Dlatego należy pracować przy jak największych przekątnych,
wtedy można obniżać odświeżanie. Z kolei rośnie jednak poziom pola
elektromagnetycznego. Jakby nie patrzeć bardziej przyjazne są LCD, ale
jakościowo tymczasem są słabe..

Pozdrawiam nadzwyczaj serdecznie
Juanitos
Janko Muzykant
2005-06-05 19:40:39 UTC
Post by Juanito
[...]
Jeśli tak jest to zwracam honor. Dla mnie Samsung (do dziś) to firma
niegdyś niezbyt znacząca, obecnie gigant robiące (z komercji) dobre
monitory i pamięci (scalaki w ogóle) i dużo nieraz szajsu, także z agd.
Post by Juanito
Post by Janko Muzykant
[...]
Jak najbardziej z tym sie zgadzam tylko zalety wysokiego odświeżania są
niszczone przez niewydolne tory wizyjne (począwszy od karty graficznej i
kabli). I w świetle tego ''napisałem com napisał''.
Post by Juanito
Amerykańska norma wojskowa mówi, że
świetlówki mozna stosować jedynie w przejściach podziemnych rzadko
stosowanyc. Świetlówki powoduję bowiem nowotwory skóry ( i wszystkie
lampy wyładowcze).
Moja mówi, że nigdzie nie da się ich stosować, bo przede wszystkim mają
fatalna lub co najwyżej nieciekawa charakterystykę widmową.
Post by Juanito
Dlatego prawdziwy komfort daje wyłącznie LCD, no ale tam jest inna
zasada działania.
Tak przy okazji ostatnio szukałem LCD średniej klasy (czytaj - 3 tys.
zł, 19'') do biura projektowego gdzie kolor nie był parametrem
bezwzględnym (to robią na innych stanowiskach). Niestety nie znalazłem
takich, na których gradient w tescie:
http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/about/about.htm
leciał by gładko. Jak by nie kręcić, nie dało się . Ostatecznie
kupiliśmy Samsungi 193P, bardzo przyzwoite i w mirę nie drogie.
2005-06-06 18:27:18 UTC
¶wiecie pukali siê w czo³o kiedy inwestowali miliardy dlolarów w
ekrany LCD.

S³uchaj, ch³opie, we wszystkich Twoich odpowiedziach konkretne jest tylko
jedno s³owo
FIRMA
Zak³adam ¿e masz wiedzê znacznie wiêksz± od innych, to podziel siê z innymi,
podaj jak wybraæ INNY monitor, poza jedynym s³usznym SAMSUNGIEM.
Na jakie parametry patrzeæ: parametry techniczne, jakim programem
przetestowaæ wyswietlacz etc.
Jak wybraæ ? Faktycznie nie jestem specem od Samsunga.Pomó¿ innym a nie
zachowuj siê, ch³opie, jak kogut.
Nie znam danych marketingowych innych firm na rozwój ale
to nie by³o tematem.
Tematem raczej s± parametry i obraz !!

Podaj na jak± grupê dyskusyjn± wej¶æ aby pos³uchaæ innych co s±dz± o
monitorach .
Nie zaperzaj siê tylko: argumenty, argumenty, argumenty (uczitsa, uczitsa,
uczitsa) :):)
spada z pewno¶ci± mocno).
Kto to widzi ? Jako cz³owiek, odbiorca po¶redni prawdopodobnie
nikt.
Ja widzê i nie tylko, poczytaj inne grupy dyskusyjne (komp, CAD) i poznasz
zdanie innych.
Nie przywi±zuj siê tak bardzo do FIRM (NO LOGO) i trochê wiêcej dystansu.

A je¿eli masz wiedzê wiêksz± od innych i uwa¿asz ¿e pogl±dy innych s± z³e to
"niszcz" ich argumentami a jako ¿e jest to konkret a nie be³kot marketingowy
³atwo je
bêdzie podaæ Tobie - specjali¶cie. Potraktuj to co mówisz jako wiedzê a nie
objawienie
i wtedy okazaæ siê mo¿e ¿e faktycznie samsung to Firma. Ale niestety to
trzeba
udowodniæ czyli mieæ wiedzê i szanowaæ partnerów na grupie dyskusyjnej.
Pierwsze przes³anka jest spe³niona bo tak mówisz, poka¿ i drugie.

Podaj strony testowe gdzie ten czy te monitory wypad³y lepiej, b±dŒ
przekonywuj±cy i obiektywny, w miarê bo ka¿dy do czego¶ siê przywi±zuje.
I odrobina spokoju, sam z chêci± dam siê wyprowadziæ z moich b³êdnych
pogl±dów tylko spróbuj ... .
Czy iiyama czy IIYAMA nie ma tu ¿adnego znaczenia, mo¿e byæ monitor Daewoo,
Elwro gdy
bêdzie najlepszy.

Marek
Marcin
2005-06-06 20:52:24 UTC
Natomiast badania przewodnictwa nerwowu wzrokowego wykaza³y wra¿liwo¶æ
nawet na od¶wie¿anie 200Hz i wy¿ej. I nie tylko takie w³asno¶ci ma tarczka
nerwu wzrokowego.
Tarczka taaaa...
Bardzo proszê o choæby jedn± nazwê/link/cokolwiek takiego badania, bo albo
mocno siê nieprecyzyjnie wyrazi³e¶ albo paln±³e¶ jak...
Bo je¶li o widzeniu mowa to nie nerw wzrokowy jest w narz±dzie wzrokowym
elementem ograniczaj±cym ile obrazów/sek oko jest w stanie odebraæ.
Nawet skóra odbiera takie szybkozmienne impulsy ¶witlne.
Sugerujesz, ¿e skóra zdolna jest do odbioru impulsów ¶wietlnych?
Šwietlówki powodujê bowiem nowotwory skóry ( i wszystkie lampy
wy³adowcze).
Znów proszê o jakie¶ konkrety potwierdzaj±ce ow± hipotezê. Bo ¿e z zasady
dzia³ania (UV->luminofor->¶wiat³o widzialne) wynika taka mo¿liwo¶æ to
jeszcze ma³o, aby stwierdziæ, ¿e tak faktycznie jest (i to chyba w sytuacji
znaczych uszkodzeñ luminoforu? minimalnej odleg³o¶ci wzglêdem skóry?
ogromnego czasu ekspozycji? innych mocy lamp?).
prawdziwy komfort daje wy³±cznie LCD, no ale tam jest inna zasada
dzia³ania.
... no w³a¶nie, a tam przypadkiem nie ¶wietlówki ¶wiec± od tylca? :)

Pozdrawiam
Marcin Chrzanowski
2005-06-06 21:31:33 UTC
wiadomo¶ci
Tak? To dlaczego piszesz ''Firma'' z du¿ej litery? I jako¶ nie
chce mi
szybkozmienne impulsy ¶witlne. Amerykañska norma wojskowa mówi, ¿e
¶wietlówki mozna stosowaæ jedynie w przej¶ciach podziemnych rzadko
stosowanyc. Šwietlówki powodujê bowiem nowotwory skóry ( i
wszystkie lampy
wy³adowcze
A teraz powa¿nie, móg³by¶ podaæ bli¿sze dane tej normy wojskowej np.
MIL-Q-1111 1976
O takiej normie pierwszy raz s³yszê i z chêci± z ni± siê zapoznam.

Marek

Istudio
2005-06-05 21:33:40 UTC
Post by Juanito
[...]
Hmm... tylko akurat jeśli chodzi o monitory to Iiyama ma akurat bdb
marką. I żeby była całkowita jasność, wielu producentów ma swoje serie
profi, zarówno S jak i inne firmy. Czytając twoje wypowiedzi można
odnieść wrażenie, że tylko samsung i nic innego, a to akurat jest mocne
nadużycie.
Istudio
zajcol
2005-06-06 09:03:50 UTC
Post by Juanito
Jest Samsung na "rynek" AGD i RTV i jest Samsung na rynek komputerowy.
Cały postęp jaki miał miejsce w monitorach kineskopowych a potem LCD
zawdzięczamy tylko tej Firmie.
I dlatego polecany przez ciebie monitor ma kineskop Mitsubishi :-)
Bez obrazy. Sam mam w domu 959 i nie zanosi sie na zmiany.
--
Prawdopodobnie pozdrawiam
Jakub "Zajcol" Zając
Edzi
2005-06-05 18:50:41 UTC
Post by Juanito
[...]
Sorry, ale o ile samsungi są dobre w porównaniu do LG to w porównaniu do
iiamy wypadają nadwyraz blado.... iiama to produkt japoński a nie koreański.
To dwa zupełnie różne monitory, samsung to np, golf4 a iiama to mercedes.

Też bym polecił iiame, sam mam MAG innovision 796PF - (1600*1200/75hz,
1280*1024/85Hz, 1024*768/100Hz) jest dobry, ale do iiamy to mu jeszcze sporo
brakuje (podobnie jak samsungom).

Pozdrawiam, Edzi.
Janko Muzykant
2005-06-05 18:57:49 UTC
Post by Edzi
iiama to produkt japoński a nie
koreański.
No i co z tego?
Post by Edzi
To dwa zupełnie różne monitory, samsung to np, golf4 a iiama to mercedes.
Liczy się obraz a ten nie tylko mocno zależy od modeli ale także od
konkretnych egzemplarzy (co np. u Sonego widać szczególnie mocno).
Post by Edzi
Też bym polecił iiame, sam mam MAG innovision 796PF - (1600*1200/75hz,
1280*1024/85Hz, 1024*768/100Hz) jest dobry, ale do iiamy to mu jeszcze
sporo brakuje (podobnie jak samsungom).
A niech se będą herce, plamki i linie, obraz się liczy! ;)
Edzi
2005-06-05 19:02:43 UTC
Post by Janko Muzykant
Post by Edzi
iiama to produkt japoński a nie koreański.
No i co z tego?
Cóż.... taka jak między koreańskim matizem a japońską hondą... obydwa jeżdżą
prawda? Myślę, że kto jak kto ale taki zawodowiec jak Ty na pewno dostrzega
różnicę między obrazem na samsungu i iiamie.
Post by Janko Muzykant
Post by Edzi
To dwa zupełnie różne monitory, samsung to np, golf4 a iiama to mercedes.
Liczy się obraz a ten nie tylko mocno zależy od modeli ale także od
konkretnych egzemplarzy (co np. u Sonego widać szczególnie mocno).
Tak, szczególnie jest to mocno widoczne w konsumenckim przedziale cenowym
(czyli tak do 5000 pln) dlatego należy każdy monitor DOKŁADNIE obejżeć przed
zakupem.
Post by Janko Muzykant
A niech se będą herce, plamki i linie, obraz się liczy! ;)
Sie zgadza Janko, ale żal mi patrzeć jak się ludzie męczą na 1024*768 przy
60Hz... toż to koszmar....
Już lepiej zainwestować w DOBRY monitor.

Pozdrawiam, Edzi.
Janko Muzykant
2005-06-05 19:44:34 UTC
Post by Edzi
Cóż.... taka jak między koreańskim matizem a japońską hondą... obydwa
jeżdżą prawda?
Łojeżu, samochód ma ''nieco więcej'' cech charakterystycznych od
monitora. Ten ostatni ma dawać dobry obraz i koniec. No, jeszcze może
być ładny i mieć zapas jasności i... nic więcej.
Post by Edzi
Myślę, że kto jak kto ale taki zawodowiec jak Ty na pewno
dostrzega różnicę między obrazem na samsungu i iiamie.
Nie jestem zawodowcem ale różnicę obrazu dostrzegam po tym co widze. Z
pewnością da się znaleźć takie pary monitorów, że wskażemy zwycięzcę w
tym drugim obozie (no, może nie wśród Daewoo, Asroców i inny Yanosików)
Post by Edzi
Sie zgadza Janko, ale żal mi patrzeć jak się ludzie męczą na 1024*768
przy 60Hz... toż to koszmar....
Już lepiej zainwestować w DOBRY monitor.
A to święta prawda ale należy PATRZEĆ (czytać specyfikację też można ale
tak przy okazji np. toalety porannej ;)
JN
2005-06-05 19:42:52 UTC
dobrego. Celujê w rozmiar 19" ale ostatecznie mogê pozostaæ przy 17".
Archiwum przestudiowa³em ale chyba warto podej¶æ do tematu raz jeszcze
Je¿eli uda Ci siê to rozejrzyj siê za

Sony G420,
Sony G520,
CTX PR960F
CTX PR1400,

Ca³± resztê omijaj ³ukiem :) A z niedrogich monitorów, LG 900P ew Samsung
NF959.

Niczego innego z czystym sumieniem poleciæ Ci nie mogê ;)
Massai
2005-06-06 06:03:41 UTC
Post by adam
[...]
Monitory nec-a i mitsu to często gęsto baardzo ;-) podobne konstrukcje
- z tym że ponoć mitsu ciut lepsza elektronikę mają. Na diamondtronie
jeszcze miro czasem robi.
Diamondtron jest fajny, jednak...
Jeśli ci sie uda to spróbuj dorwać soniaka z serii G. Kontrast... no w
tych soniaczkach jest rewelacyjny.
W warszawie to najprzyjemniej monitory kupuje się w Lorien.
http://www.lorien.waw.pl/lor_ofirmie.html
Warto się do nich przejść, ceny mają często bardzo konkurencyjne, ale
przede wszystkim - podłączają bez szemrania x egzemplarzy danego
modelu, pozwalają potestować i wybrać najlepszy.
Ew. samsung 959nf, do tej pory przez wielu uważany za jeden z
najlepszych monitorów 19 calowych w rozsądnym zakresie cenowym.
--
Pozdro
Massai
adam
2005-06-06 14:54:01 UTC
Słuchajcie - wielkie dzięki wszystkim, którzy zechcieli napisać. Ostateczna
decyzja jeszcze nie podjęta ale daliście mi do myślenia.

Pozdrawiam
adam