Monitor CRT - trudny wybór...
adam
2005-06-05 15:42:45 UTC
Witajcie

Finalnie okazało się, że potrzebuję wymiany monitora. Chcę "przesiąść" się z
mojej leciwej Nokii Trinitron, która ma swoje mankamenty na coś nowego ale
dobrego. Celuję w rozmiar 19" ale ostatecznie mogę pozostać przy 17".
Archiwum przestudiowałem ale chyba warto podejść do tematu raz jeszcze
ponieważ LCD coraz bardziej spychają z rynku technologię CRT i już dzisiaj
trudno jest znaleźć duży wybór - w tej sytuacji ceny też wyglądają
zdecydowanie inaczej niż np. przed rokiem.

Na pierwszy rzut oka znalazłem takie oto modele:
Mitsubishi DIAMONDTRON NF GATEWAY VX 920
NEC MultiSync FE770 lub FE990

Czy ktoś mógłby powiedzieć coś o moim wstępnym wyborze lub polecić coś
innego ? Przeznaczenie - oczywiście obróbka fotografii cyfrowych, mój obecny
monitor nie sprawdza się kompletnie. Mam spore problemy z konwersją RAW ->
jpeg, po prostu za mało widać niuansów, a nie jestem w stanie go sensownie
"skalibrować". Wycisnąłem co się da i koniec, ma już swoje lata.

Czy w cenie 500 - 800 zł można wogóle coś sensownego 17 - 19" kupić ? Może
używany ? Na co zwracać uwagę ? Może ktoś przechodził przez ten temat w
ostatnich tygodniach i zechce coś skrobnąć ?

adam
Gamling [Krak]
2005-06-05 15:55:53 UTC
Witaj, ja nie tak dawno kupilem "polizingowy" Eizo FlexScan F931 21'
kosztowal mnie 500 z³ i jestem z niego bardzo zadowolony. Taki monitor
trzeba jednak najlepiej zobaczyc i sprawdzic przed zakupem. Wczesniej mialem
Samsunga 755 DF 17' i roznica miedzy nimi jest naprawde duza i nie tylko w
wielkosci.

Pozdr.
adam
2005-06-05 16:12:35 UTC
Użytkownik "Gamling [Krak]" napisał
Post by Gamling [Krak]
Witaj, ja nie tak dawno kupilem "polizingowy" Eizo FlexScan F931 21'
kosztowal mnie 500 zł i jestem z niego bardzo zadowolony. Taki monitor
trzeba jednak najlepiej zobaczyc i sprawdzic przed zakupem.
No właśnie - biorę pod uwagę używane ale na razie nie trafiłem na nic
sensownego w moich okolicach (Wa-wa).
Post by Gamling [Krak]
Wczesniej mialem
Samsunga 755 DF 17' i roznica miedzy nimi jest naprawde duza i nie tylko w
wielkosci.
Jak go przetestowałeś ? Podglądałeś ustawienia ? Czy trzeba uważać na jakieś
szczególne cechy - np. kontrast lub jasność na maks = trzymać się od tego z
daleka ?

adam
Czarek Gorzeński
2005-06-05 16:17:42 UTC
Post by Gamling [Krak]
[...]
Witaj,

popatrz na ofertę
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1086871 . Może
znajdziesz coś ciekawego. Sam kupiłem monitor Sony E530 u tego
sprzedawcy i mogę z czystym sumieniem polecić zarówno sprzedającego jak
i towar.

Pozdrawiam

Czarek Gorzeński
2005-06-05 16:37:17 UTC
Post by Gamling [Krak]
Witaj, ja nie tak dawno kupilem "polizingowy" Eizo FlexScan F931 21'
No w³a¶nie - biorê pod uwagê u¿ywane ale na razie nie trafi³em na nic
sensownego w moich okolicach (Wa-wa).
Kup IIYAMA 454, nowy le¿ak magazynowy cena oko³o 900 -1000 z³, znacznie
lepszy od LCD . Mówimy oczywi¶cie grafice, zdjeciach. 19``. Šwietne
mozliwo¶ci ustawieñ.
Nowy kosztuje 1700 z³.
LCD porównywalny to oko³o 4-5tys. z³.
W W-wie te¿ mo¿na , kupiæ.

Marek
adam
2005-06-05 16:58:29 UTC
Użytkownik "a" napisał
Kup IIYAMA 454, nowy leżak magazynowy cena około 900 -1000 zł, znacznie
lepszy od LCD . Mówimy oczywiście grafice, zdjeciach. 19``. Świetne
mozliwości ustawień.
Nowy kosztuje 1700 zł.
LCD porównywalny to około 4-5tys. zł.
Ale ja własnie nie chcę LCD : )
Cena za Iiyamę na poziomie 1000 zł to nie jest chyba zbyt dobry pomysł -
wspomniane na poczatku wątku Mitsubishi i NEC to 500 - 700 zł, równiez za
nowe.

adam
2005-06-05 17:22:20 UTC
Ale ja w³asnie nie chcê LCD : )
Ok, przecie¿ do grafiki, zdjêæ w cenie poni¿ej 4 tys. brak porównywalnego
monitora,
ale nie mo¿esz porównywaæ IIYAMY 454 z GATEWAY VX 920 ani NEC 770
s± to monitory z ni¿szej pó³ki i dlatego s± tañsze. Warto kupiæ lepszy.
Porównaj parametry, podam jeden IIYAMY
Szeroko¶æ pasma wizyjnego 345 MHz
Pozosta³ym 2 daleko do tego.
Ja te¿ mia³em taki dylemat w grudniu, wybra³em IIYAME rewelacja przy necach,
gatewayach etc.
Oczywi¶cie, w tym przedziale cenowym.
Marek
Juanito
2005-06-05 17:30:53 UTC
Post by adam
[...]
Polecam bezapelacyjnie Samsung SyncMaster 959 NF (19") tylko radzę sie
pospieszyć. Cena ok. 1000 PLN. Oczywiście nowy.

Juanitos
2005-06-05 17:36:43 UTC
Ale ja w³asnie nie chcê LCD : )
Poszukaj, allegro 930 z³ j zap³aci³em 1030 w grudniu.
Marek
2005-06-05 17:48:31 UTC
Polecam bezapelacyjnie Samsung SyncMaster 959 NF (19") tylko radzê sie
pospieszyæ. Cena ok. 1000 PLN. Oczywi¶cie nowy.
Ja nie polecam bezapelacyjnie, tylko radzê na zimno porównac parametry.
Ju¿ bli¿szy IIYAMY, ale przep³aci³e¶ !

Ma gorsze parametry porównaj
http://www.iiyama.pl/default.asp?SID=&NAV=236&DOC=0&PAGE=0&PARAMS=DATASHEET&PARAMS2=0&PCAT=1&PTUBE=&PROD=448&SPCAREA=
http://www.isklep.net/index.php?main_page=product_info&products_id=1703
Odchylanie, pasmo przenoszenia ...........
Dlaczego namawiam do tego a nie innego , poniewa¿ oczy ma siê tylko jedne i
raz dane.
Monitor nale¿y kupiæ maksymalnie dobry na jaki Ciê staæ, pomijam potrzeby
zawodowe bo one
generuj± jeszcze lepszy sprzêt.

Marek
Juanito
2005-06-05 17:59:37 UTC
Post by Juanito
Polecam bezapelacyjnie Samsung SyncMaster 959 NF (19") tylko radzę sie
pospieszyć. Cena ok. 1000 PLN. Oczywiście nowy.
Ja nie polecam bezapelacyjnie, tylko radzę na zimno porównac parametry.
Już bliższy IIYAMY, ale przepłaciłeś !
Parametry a powtarzalność produkcji to zupełnie różne problemy. Stosuje
monitory Samsunga od 20 lat i nie maja sobie równych. Firma , którą byłeś
uprzejmie wymienić dorównuje jakością LG...

Juanitos
adam
2005-06-05 18:02:31 UTC
Użytkownik "a" napisał
Ok, przecież do grafiki, zdjęć w cenie poniżej 4 tys. brak porównywalnego
monitora,
ale nie możesz porównywać IIYAMY 454 z GATEWAY VX 920 ani NEC 770
są to monitory z niższej półki i dlatego są tańsze. Warto kupić lepszy.
Porównaj parametry, podam jeden IIYAMY
Szerokość pasma wizyjnego 345 MHz
Pozostałym 2 daleko do tego.
Ja też miałem taki dylemat w grudniu, wybrałem IIYAME rewelacja przy
necach,
gatewayach etc.
Acha, zaczynam rozumieć - szerokość pasma to najistotniejszy parametr ? On
się przekłada na częstotliwość odświeżania ?
Dotąd tylko ten parametr brałem pod uwagę i tak sobie myślę, że akurat w
przypadku Mitsubishi i 19" z 1600x1200 i częstotliwością odświeżania na
poziomie 75Hz to chyba niezbyt dobry pomysł.
A już tak - 1280x1024 @ 55 do 66 Hz w NECU to raczej sobie nie wyobrażam.
Dla mnie granica to 85Hz - tak chodzi mi Nokia i jest OK, poniżej zaczyna
męczyć.

I tak dla porządku:
szerokość pasma wizyjnego = maksymalne pasmo przenoszenia ?

adam
2005-06-05 18:22:48 UTC
Firma , któr± by³e¶
uprzejmie wymieniæ (IIYAMA) dorównuje jako¶ci± LG...
No to mnie zaskoczy³e¶, bo faktycznie tych monitorów nie ma
w sklepach komputerowych, za drogie.
Czyli analogicznie LCD-ki Samsunga s± lepsze od Iiyamy ? Zgadza siê ?
Dodam wiêcej Twój Samsung nawet robi je w znacznie ni¿szej cenie, nawet
o 50 %

A argument
"Stosuje monitory Samsunga od 20 lat i nie maja sobie równych"
zupe³nie mnie przekona³", jest bardzo merytoryczny i taki konkretny
technicznie.

Kapitulujê, przekona³e¶ mnie, nastepny monitor jaki sobie kupiê bêdzie
bli¿szy
idea³owi -Samsumg- czyli kupiê Eizo LCD.
Potem to ju¿ tylko Samsung.

Orygina³ z Ciebie, a naprawdê tak uwa¿asz ? Czy przywi±zujesz siê do marki ?

Marek
2005-06-05 18:29:13 UTC
Dot±d tylko ten parametr bra³em pod uwagê i tak sobie my¶lê, ¿e akurat w
przypadku Mitsubishi i 19" z 1600x1200 i czêstotliwo¶ci± od¶wie¿ania na
poziomie 75Hz to chyba niezbyt dobry pomys³.
W³a¶nie, jeste¶ na dobrej drodze, ale wybierz sam. Poszukaj, kup nawet to co
planujesz ale ¶wiadomie znaj±c plusy i minusy. Ten mój monitor to le¿ak
magazynowy,
gwarancja 1 rok.
szeroko¶æ pasma wizyjnego = maksymalne pasmo przenoszenia ?
Tak, im wiêksza tym lepiej, wtedy w rozdzielczo¶ci 1600-1200 masz 100 Hz a
nie 75.
Ale nie nale¿y tak siê bombardowaæ i ustawiaæ np. przy 1280 x 1024 / max.
120 Hz . Po co ?
Szukaj±c monitora w sieci te¿ mia³em takie dylematy. Wybierz, SprawdŒ
Dok³adnie, kup.

Marek
2005-06-05 18:32:49 UTC
Post by a
Orygina³ z Ciebie, a naprawdê tak uwa¿asz ? Czy przywi±zujesz siê do marki ?
Ale zmieñcie ( zmieñmy) grupê na pl.cos tam pecety lub monitory.
Tam udziel± lepszej odpowiedzi.
Finito
Marek
Juanito
2005-06-05 18:34:35 UTC
U?ytkownik "a" <***@_o2_.pl> napisa? w wiadomo?ci news:d7vfto$9se$***@nemesis.news.tpi.pl...
"Stosuje monitory Samsunga od 20 lat i nie maja sobie równych" zupełnie
mnie przekonał", jest bardzo merytoryczny i taki konkretny
technicznie.

Jest Samsung na "rynek" AGD i RTV i jest Samsung na rynek komputerowy. Cały
postęp jaki miał miejsce w monitorach kineskopowych a potem LCD zawdzięczamy
tylko tej Firmie. Ja siedzę w branży od 35 lat i trudno mi nawet dyskutować
na temat kontroli jakości tej Firmy i innych rzeczach zupełnie
niezrozumiałych dla normalnego użytkownika, który chce mieć dobry monitor.
Mnie nie bierze marketing. Jeden z moich monitorów ma już 14 latek,cały
wypukły, nadal pracuje i ma 160 Hz odświeżania. Wtedy, 14 lat temu, np.
Philips miał 65 Hz w porywach... Za bardzo dobry monitor dla potrzeb grafiki
trzeba dzisiaj dać ok. 15 tyś PLN, więc ten za 1000 PLN jest może tylko
trochę gorszy. Różnica w cenie to cena snobizmu i niewiedzy. Amen.

Juanitos

ps. i szkoda czasu na przepychanki. Było pytanie o monitor i była odpowiedź.
I o to chyba chodziło...
2005-06-05 18:54:07 UTC
Post by a
planujesz ale ¶wiadomie znaj±c plusy i minusy. Ten mój monitor to le¿ak
magazynowy,
gwarancja 1 rok.
Ale pamiêtaj, sprawdŒ dok³adnie przed kupnem.
Bo parametry, parametrami a Ty masz kupiæ dobry monitor.

Marek
Edzi
2005-06-05 18:55:44 UTC
Post by Juanito
[...]
Sorry, ale o ile samsungi są dobre w porównaniu do LG to w porównaniu do
iiamy wypadają nadwyraz blado.... iiama to produkt japoński a nie koreański.
To dwa zupełnie różne monitory, samsung to np, golf4 a iiama to mercedes.

Też bym polecił iiame, sam mam MAG innovision 796PF - (1600*1200/75hz,
1280*1024/85Hz, 1024*768/100Hz) jest dobry, ale do iiamy to mu jeszcze sporo
brakuje (podobnie jak samsungom).

Pozdrawiam, Edzi.
Janko Muzykant
2005-06-05 18:52:35 UTC
[...]
Tak? To dlaczego piszesz ''Firma'' z dużej litery? I jakoś nie chce mi
się wierzyć, by Samsung jedynie rozwijał tę technologię...
Jeden z moich monitorów ma już
14 latek,cały wypukły, nadal pracuje i ma 160 Hz odświeżania. Wtedy, 14
lat temu, np. Philips miał 65 Hz w porywach...
Po co to 160Hz? Kto to widzi? I jak bardzo spada wtedy ostrość? (bo
spada z pewnością mocno).

Żeby nie było - sam używam Samsungów od dawna bo są dobre ale nie
wszystkie. I nie przekraczam nigdy 85Hz bo obraz robi się mniej ostry co
w sumie fatalnie wpływa na oczy (tak przy okazji - komfortowa
częstotliwość odświeżania to funkcja warunków oświetleniowych wielkości
ekranu, w szczególnych przypadkach może zejść do 75 HZ, przy bardzo
jasnych pomieszczeniach powinna wzrosnąć do 100 Hz).
--
pozdrawia Adam
muzyka, foto: http://ckmedia.pl/~jankomuzykant/
Janko Muzykant
2005-06-05 18:57:46 UTC
Post by Edzi
iiama to produkt japoński a nie
koreański.
No i co z tego?
Post by Edzi
To dwa zupełnie różne monitory, samsung to np, golf4 a iiama to mercedes.
Liczy się obraz a ten nie tylko mocno zależy od modeli ale także od
konkretnych egzemplarzy (co np. u Sonego widać szczególnie mocno).
Post by Edzi
Też bym polecił iiame, sam mam MAG innovision 796PF - (1600*1200/75hz,
1280*1024/85Hz, 1024*768/100Hz) jest dobry, ale do iiamy to mu jeszcze
sporo brakuje (podobnie jak samsungom).
A niech se będą herce, plamki i linie, obraz się liczy! ;)
--
pozdrawia Adam
muzyka, foto: http://ckmedia.pl/~jankomuzykant/
Następna strona >